tirsdag den 17. februar 2015

Planlægning af fødselsdag

I næste uge fylder jeg 30. Folk siger, at alder bare er tal på et stykke papir, men i spejlet ser jeg hvordan huden på mine lår bliver løsere og mindre jævn, og jeg er ligesom lidt mere interesseret i at sidde ned. Jeg høre mig selv indlede historier med "Dengang jeg var barn der var der milde vintre til, vi kunne opleve hele år uden så meget som et eneste snefnug, og børnene stod i silende regn mens mederne på kælkene rustede". Jeg ved ikke helt, om det er sjovt eller sørgeligt.

Når man så har fødselsdag, så skal man fejres. Jeg har ikke noget imod at blive fejret, men skal man fejres, så skal fejringen også arrangeres og organiseres, og logistiske opgaver er ikke min stærke side. Skal man holde én stor fejring med fest og farver, eller skal man dele det op i mindre små fejringer under mere intime omstændigheder? Personligt er jeg mest til den sidste type, blandt andet fordi jeg regner med, at det kræver mindre arbejde fra min side, men mest fordi det der med mange mennesker ikke helt er min stærke side, faktisk bryder jeg meget lidt om det.

Jeg sidder engang imellem og bladrer lidt misfornøjet i min kalender, for at få det hele til at hænge sammen, jeg har jo også universitetet der skal passes. Nå, men så må jeg vel bare tage en dag fri hist og her, også selvom det er sjovere at holde fri når man kan sidde foran fjernsynet i joggintøj hele dagen, og ikke fordi man skal jage af sted mellem 117 forskellige butikker. Heldigvis fylder man kun rundt én gang i årtiet til at starte med, hvorefter, når folk fylde 75, vores fejringsmatematik begynder at afvige fra den matematik vi lærte i folkeskolen, men hva' skidt, vi kan jo godt lide at fejre folk og ting her i landet.

1 kommentar:

Smileyen sagde ...

Tillykke med fødselsdagen i næste uge. Hvad dato har du fødselsdag?