19 sider om hvad dette fag, dogmatik, handler om. 19 sider?
Selvfølgelig er det vigtigt at vide hvad man skal arbejde med og fokusere på,
men denne første time af hvert nyt fag er altid drøj at komme igennem. Læreren
står oppe ved tavlen og prøver at engagere os i det fag han selv synes er så
spændende, og de studerende sidder med en blanding af forvirring og kedsomhed.
Meget af denne første undervisningstime er det samme som vi har hørt mange
gange før, men det SKAL siges, for at vi ikke kan sige til eksamen, at det har
vi ikke hørt om før, så derfor kan det ikke forventes, at vi overholder det.
Det er i hvert fald teorien. I virkeligheden er læreren lige
så træt af alle disse gentagelser som os, så nogle af emnerne bliver fremmumlet i høj
hastighed i retningen af ”bla bla bla”. Andre emner bliver taget lidt mere
seriøst både af læreren og de studerende. Det er de emner der er specifikt for
netop dette fag.
I modulets anden time bliver stoffet mere relevant, og lyden
af de studerenes tasten på tastaturer begynder at blande sig med lærerens tale.
Hænder bliver rakt op og spørgsmål stillet. Alle er stadig vaklende, for vi har
endnu ikke meget materiale at bygge vores udsagn på. Jeg prøver også selv at sige noget, men ikke noget videre interessant, bare en almindelig halvligegyldig kommentar.
Timen havde dog en ende, og vi strømmede ud og hjem for at købe bøger.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar