lørdag den 6. december 2014

Jeg har ligget syg

Jeg har ligget syg den sidste uge, altså ikke sådan rigtigt syg, men jeg har haft en rigtig grim hoste, og jeg blev meget nemt træt. Selvfølgelig skete det samtidig med, at vi lige så stille begyndte at få fri til at læse til eksamen, for så har man jo 'tid' til at være sig, yeah right. Jeg gad dog ikke helt at anerkende at jeg er syg, så jeg prøvede at leve min uge så normalt som muligt, hvilket betyder at jeg egentlig ikke rigtigt laver noget. Den eneste forskel på det som jeg gør, og så på at være rigtig syg er, at jeg ikke ligger i sengen.

At jeg har været syg betyder også, at jeg ikke har så meget at fortælle. Det er svært at være analyserende over for sin egen situation, når ens hjerne er gået et gear ned i tempo. Jeg føler mig ikke træt, men jeg er træt. Det meste af tiden, er det ikke noget der viser sig så tydeligt, men forleden dag var jeg nede ved min psykolog, og der kunne jeg virkelig mærke hvor svært det var at reflektere over hendes spørgsmål.

En lille historie kan jeg dog fortælle. Jeg har længe været på udkig efter et juletræ, men det er tidligt på sæsonen, så mange steder er ikke begyndt at sælge endnu. Jeg fandt til sidst et sted nede ved domkirken, men da jeg ikke har nogen bil, så måtte jeg tage det med hjem i bussen, og jeg fik mange muntre blikke. Træet var tungt, men jeg fandt ud af, at det var nemmest at bære det på hovedet, der er jo en grund til at afrikanerne gør som de gør. Jeg må have set lidt sjov ud, som jeg kom gående med et grantræ ballancerende på hovedet

Ingen kommentarer: