fredag den 30. januar 2015

vinterferie

Det er måske blevet bemærket, at jeg ikke har skrevet så ofte på det seneste. Dette skyldes ganske enkelt, at jeg har ferie og derfor ikke oplever så meget. Det er ikke fordi jeg ikke laver noget, men meget af det jeg laver hører under den mere private sfære som fx hygge med kæresten og familien.

Fordi forårssemesteret på uni først starter i begyndelsen af februar, så har vi ikke decideret nogen vinterferie. Jeg har derfor været på ferie den sidste uges tid. Først var jeg på Djursland med min mor og dernæst skulle min kæreste præsenteres for min far og farmor.

Jeg har i den seneste måned både haft ferie (lavet ingenting) og været på ferie (lavet en masse), og i næste uge starter jeg så på uni igen. Jeg burde være klar, men jeg føler mig ikke rigtig klar. Jeg føler mig overvældet over at skulle tidligt op, møde velforberedt til timerne og generelt være et mere engageret menneske. Blah, jeg føler mig mere som en amøbe der falder i ét med den sækkestol jeg sidder på.

Jeg er træt. I ugevis har jeg sovet op til 12 timer hver nat, og jeg er lidt nervøs for hvordan det skal gå, når jeg igen starter på uni, for det øgede pres får mig normalt til at sove mere. Sove mere end 12 timer hver nat? Hvordan skal jeg så få tid til lektier og ikke mindst min kæreste? Jeg er træt i dag, hvor jeg prøver at ordne de sidste praktiske ting inden studiestart, men for at være ærlig, så læner jeg mig hvert andet øjeblik tilbage i stolen og tænker "why bother".

Måske er studiestart lige nettop hvad jeg har brug for, en masse faste rammer og et mål i tilværelsen, men hvad man har brug for og hvad man har lyst til er ikke altid det samme.

Ingen kommentarer: