mandag den 14. oktober 2013

I skoven

I går var min mor på besøg. Vi tog bilen ud i skoven og gik en tur. Jeg har ikke været 'ude af byen' siden min hebraisk eksamen i juni. Jovist tager jeg nogle gange til Odense for at besøge min far, men denne sommer har vi ikke været gode til at komme ud af huset. Nogle gange går jeg selvfølgelig tur i parken der ligger i nærheden, og det er en fin park, det er bare ikke det samme som at komme ud af byen.

Vi var ved Hald Ege, hvor der ligger en gammel herregård og en tårnruin, hvilket jo bare gør oplevelsen endnu bedre.

Men ellers her feriestemningen bare sænket sig over mig og jeg bruger mine dage på ikke at lave ret meget. Jeg så et afsnit af CSI New York, hvor de prøvede at lave noget middelaleragtig stemning, men et hemmeligt selskab startet i 1840'erne virker bare ikke så imponerende når man den næste dag står i en ruin fra 1500-tallet, på en ø midt i en sø omgivet af træer i efterårsfarver.

Som barn har jeg svømmet i Hald sø, dengang før motorvejen. Det var efter at de have gjort et eller andet fancy for at forhindre iltsvind. Det kunne jeg så snakke om til min biologieksamen i 1.g, hvilket imponerede censor rigtig meget mens min lærer vist mest sad og var forvirret over, hvem denne ganske dygtige og charmerende elev mon var. Kunne det virkelig være det samme sure løg der aldrig fulgte med i timerne og som kun lavede det aller mest nødvendige hjemmearbejde? Det lykkedes mig trods alt at trække en ganske glimrende karakter hjem

Ingen kommentarer: