torsdag den 21. november 2013

Har du stemt?

Tirsdag var jeg nede og gøre min borgerpligt ved at sætte mit kryds. Da jeg kom ud fra lokalet, blev jeg mødt af en journalist, som stillede mig nogle så banale spørgsmål, at det var til at brække sig over.
  • Har du stemt?
    • Nejda, jeg gik bare ind og dansede en lille dans og gav LA's frontfigur en ordentlig omgang bag gardinet.
    • Stemt? Jeg fik udleveret en lang strimmel papir og troede at det var køen til toilettet, det kan man da kalde skide på samfundet.
Det var hvad jeg skulle have svaret, men som jeg selvfølgelig først kom på langt senere. Hvad jeg rent faktisk gjorde var at prøve at give nogle nogenlunde fornuftige svar til hans ligegyldige spørgsmål, men hver gang jeg prøvede blev jeg afbrudt, så at mine svar også blev forkortet til banaliteter, for Gud forbyde, at en vælger, en af dem der er med til at bestemme nationens fremtid, skulle have noget fornuftigt at sige.

Efter dette interview stod jeg tilbage med en dårlig smag i munden, jeg følte mig beskidt. Få timer senere var jeg i avisen med billede og det hele, det har jeg i hvert fald fået at vide, for jeg har ikke selv set det, og jeg ved ikke om jeg ønsker at se hvilken af mine banaliteter der er blevet forkortet yderligere ned, og som jeg er citeret for.

Det er selvfølgelig bare lokalsprøjten, men alligevel.

Ingen kommentarer: