fredag den 27. juni 2014

Jeg er i medierne

Der er en artikel om mig i Region Midtjyllands blad Magasinet HER s 8.

Der var problemer med at udgivelsen blev forsinket, så jeg heller ikke kunne få nogle da jeg i begyndelsen af måneden var nede ved min læge. Overbærende satte jeg mig så til at vendte på posten, for det var egentlig meningen, at jeg skulle få tilsendt nogle eksemplarer af bladet, men det skete ikke.

I går havde jeg voldsomme smerter i hoften, og grædende fik jeg i telefonen min kontaktperson til at ringe til min læge for at snakke om smertestillende. Jeg kunne ikke ringe til lægen selv for pga smerterne havde jeg næsten ikke sovet hele natten og min hjerne ville slet ikke samarbejde med mig. Lægen gav mig en akuttid, men jeg var så træt, at min kontaktperson blev nødt til at komme i bil og hente mig. Ifølge bestemmelserne er de ellers ikke ansat til at være mine chauffører, men min kontaktperson vurderede, at dette galt som 'særlige omstændigheder'. Jeg var hende meget taknemmelig.

Nede ved lægen lå bladet så, så jeg tog et par stykker med i tasken. Lægen kiggede på hoften for at være sikker på at det, som jeg sagde, bare var muskulære smerter, hvilket det selvfølgelig bare var, og så skrev hun en recept på nogle lidt stærkere smertestillende, og så blev jeg kørt hjem.

De smertestillende virkede overhovedet ikke nær så godt som jeg havde håbet. Hvad der derimod hjalp var et ekstra lag tøj og en sovepille

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej

Jeg er også førtidspensionist, og vil vildt gerne tale med/skrive med dig ift dit studie og førtidspension. Jeg har nemlig forsøgt at rette henvendelse til min kommune for at tale med dem om det samme, at læse på universitetet, på særlige vilkår, og meget ikke-normeret tid, men får at vide at førtidspensionister ikke kan tale med socialrådgiver, så den ender bare der. Jeg er også bange for frakendelse, qua reformen...
Det er helt forståeligt hvis du ikke har lyst til at tale om det, du giver så meget af dig selv i forvejen:)

Venlig hilsen
Rie

Krokodullen sagde ...

Sejt! Jeg har lige læst artiklen igennem - den er god, synes jeg. Og godt med et positivt syn på dét at komme på bosted. Der har været så meget negativt om det i en periode fra noget tid siden, synes jeg.
:-)

Linda sagde ...

Hej Rie

Du skal altid være velkommen til at kontakte mig på mummimor@live.dk

Jeg ved dog ikke hvor mange råd jeg kan give dig med hensyn til kommunen, men jeg skal nok prøve.

De bedste hilsener
Linda