onsdag den 13. august 2014

En kaotisk morgen

Jeg sover med ørepropper, så i løbet af natten havde jeg ikke hørt noget mistænkeligt, men da jeg vågnede om morgenen var der en virkelig irriterende bippende lyd. Først troede jeg at underboen havde fået nyt vækkeur, men lyden var for høj, den måtte komme fra min egen lejlighed. Jeg undrede mig, for jeg har hverken røg- eller tyverialarm.

Jeg stod op og fulgte lyden ud i køkkenet. Herude var lyden så høj, at det næsten gjorde ondt i kæben. Det var min fryser der var synderen. Åbenbart havde lågen stået åben hele natten. Inde i fryseren var der et tykt lag is overalt. Jeg stod lidt rådvild og så på det hele, og overvejede, at dette nok ville blive en ret kaotisk dag. Lyden var ulidelig, så jeg slukkede fryseren og lagde et håndklæde på gulvet. Jeg smed al maden ud og så tog jeg ned for at træne imens fryseren fik tid til at tø op.

Da jeg kom hjem gik jeg i bad, hvorefter jeg gjorde fryseren ren og tændte for den igen. Den begyndte straks at bippe, men jeg havde heldigvis en kaffeaftale nede i byen, så jeg tog af sted og håbede kraftigt, at den var færdig med at bippe når jeg kom hjem.

Jeg sad på en fortorvscafé i strålende sol med en veninde som jeg holder meget af, og jeg havde det herligt. Senere på dagen begyndte jeg dog at blive helt forfærdelig træt. Jeg synes egentlig, at jeg klarede morgenens udfordringer ganske godt, men generelt er jeg bare ikke særlig god til det der med overraskelser. Når det gælder denne her slags ting, så tror jeg nu, at min oplevelse var ret normal, og min træthed skyldtes ikke så meget min aspergers, som den skyldte min helt almindelige almindelighed.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

En af knapperne på mit køleskab/fryser har en en lille tegning af en klokke med en streg over. Hvis fryseren har stået åben og alarmen derfor er gået i gang, så kan man stoppe alarmen ved at trykke på den knap.

Linda sagde ...

Sådan en knap har jeg ikke, desværre, det kunne ellers være rart.