tirsdag den 15. juli 2014

Kaffehovedpine

Jeg drikker ikke voldsomt meget kaffe, måske en eller to små kopper om dagen, så i går, da jeg havde mere lyst til te til min morgenmad, tænkte jeg ikke nærmere over det. Det kan da umuligt betyde det store, kan det vel? Det kunne det så.

Jeg begyndte at føle mig lidt sløj, men pyt, jeg smed mig i en bunke tæpper og gik i gang med at læse en mytologisk analyse af de græske myter. Til at begynde med gik det fint, men på et tidspunkt havde jeg læst to hele kapitler, og jeg har kun knivspidsen af en anelse om hvad de handlede om. Vist nok nok et eller andet med nogle mænd der gik i krig pga et eller andet med deres fædre, hvilket er en ret klar beskrivelse af 80 % af alt der har med menneskene at gøre i de græske myter.

Derpå lagde jeg bogen fra mig og tænkte, at jeg nok måtte læse det igen en anden gang. Inde bag mine øjne var to vejarbejdere med trykluftsbor i gang med en konkurrence om hvem der kunne forvolde mest skade. Med et dybt suk gik jeg ud i køkkenet og lavede mig en kop kaffe. Jeg stod ved vinduet og så nogle unge mennesker i gang med at flytte, og tænkte, at GODT det ikke er mig. Kaffen hjalp lidt, men jeg var lidt sløj resten af dagen, eller også var jeg bare lidt doven, en af de to i hvert fald.

Ingen kommentarer: