søndag den 6. juli 2014

Nyt vaskesystem

Ovre i vaskehuset er der blevet installeret nye vaskemaskiner og et nyt vaskesystem, hvilket har gjort mig lidt nervøs, jeg havde det fint med det gamle. I en uge nu, har jeg gået og tænkt, at jeg i det mindste burde gå derover og kigge, men det hele virkede på en eller anden måde bare lidt for skræmmende. I går tog jeg dog mod til mig og gik derover, hvilket bare gjorde mig endnu mere nervøs, for det var godt nok nogle mærkelige maskiner, som slet ikke lignede noget jeg før har set. Jeg gik derfra med en stram knude i brystet. Jeg ved ikke hvordan ikke-autistiske mennesker har det med nye vaskemaskiner. Jeg håber at de også bliver lidt irritable, for så føler jeg mig lidt mindre dum, for det er jo ikke bare vaskemaskiner, det er rutiner.

Tøjvask er dog ikke noget man sådan kan komme udenom, for man har brug for undertøj, og lige nu har jeg rigtig meget brug for undertøj. Jeg har gået med de samme trusser i flere dage i træk, for at beholdningen kunne vare længere, men nu var det tid, jeg kan ikke trække den længere.

Jeg tog min nye vaskedims og pakkede en ikeapose og gik derover. Jeg læste selvfølgelig ikke manualen før jeg gik i gang, så jeg kom til at hælde flydende vaskepulver ned i rummet til pulver vaskepulver, men jeg kan vel gå ud fra at det nogenlunde ryger det samme sted hen, eller hvad?

Booking systemet var det næste store spørgsmål. Jeg er, min alder taget i betragtning, virkelig dårlig til teknologi, så jeg stod nok og moslede med det i 5 minutters tid før jeg fik lortet til at virke. Jeg sender dog en medlidende tanke til alle de ældre borgere der bor her, for de har nok endnu sværere ved det.

Alting lykkedes dog i sidste ende, og tøjet hænger til tørre ude på altanen, og alting er godt, omend kl nu er 5 om morgenen og jeg nu har brugt hele dagens kvote af mentalt overskud, men det går nok, for jeg er aspergers, og jeg er vant til det.

1 kommentar:

Krokodullen sagde ...

Jeg kan ikke lade være med at smile lidt. Ikke, fordi det er sjovt - det er forfærdeligt at bruge alt sit overskud på sådan en ting. Men fordi det er så genkendeligt for mig. Dét der kunne lige så godt have været mig :-)
Håber, du får slappet lidt af nu :-)

Knus