søndag den 18. maj 2014

Nattens helt

I dag var en af de dage hvor jeg vågnede tidligt, meget tidligt. Faktisk vågnede jeg så tidligt at jeg vågnede hvad der teknisk var i går. Jeg kan godt lide at vågne tidligt, men ikke så tidligt. Nå, der var ikke andet at gøre end at stå op, og da jeg ikke lige havde noget at give mig til kunne jeg lige så godt gå i gang med mit sommerferieprojekt, at genopfriske mit græske. Jeg sad lige og var super stolt over mig selv over hvor godt det gik, da det bankede på døren. Det er ikke hver dag det banker på døren kl 3 om natten, så jeg kiggede længe gennem dørspionen før jeg åbnede.

Det viste sig at det var min nabo der havde glemt sine nøgler hjemme hos en ven nede i byen og hans telefon var løbet tør for strøm. Jeg fandt et nummer på en låsesmed og lånte ham min telefon, men han havde jo ikke lige 900 kr i kontanter. Han stod og så meget modløs ud, så jeg spurgte om han ikke ville med ind og have en kop kaffe. Så sad vi og fik en lille snak. Han var ikke sådan rigtig fuld, men sådan lidt beruset, der hvor man kan have lidt let til tårer.

Jeg kom i tanke om en pædagog der engang låste sig ude og fik bragt et sæt nøgler fra en kollega ud til sig af en taxa. Min nabo kom så selv på at han da godt selv kunne tage en taxa ind efter nøglerne, og vi blev enige om, at selvom det nok blev lidt dyrt, så ville det stadig være billigere end en låsesmed, og så sendte jeg ham tilbage ud i natten.

Ingen kommentarer: