søndag den 30. oktober 2011

Kvinde er kvinde værst

Ifølge diverse medier er kvindesagen et sprængfarligt emne for tiden. Kvinder kaster deres lynende øjne på den mindste bemærkning omkring Kvindesagen der ikke behager dem og bruger internettets anonymitet til at svine hinanden til.

Kvinder elsker at svine hinanden til, det er der ikke noget nyt i. Intet er mere modbydeligt en en 12-årig finke der kaster sin vrede på en medsøster, egentlig utroligt, at der ikke er flere teenagepiger der begår selvmord.

Den stride 12-årige findes inde i brystet på enhver kvinde, og nettet er det perfekte sted at slippe hende løs. Jeg prøver ikke at være hellig, jeg gør det selv i smug med sms til mine næreste veninder. Min søde facade krakelerer og jeg bliver en furie med håret i en sky om mit hovede og med blottede tænder (var fristet til at sige bryster, men det er det for koldt til).

Men hvad er denne eller disse kvindesager? Jeg har aldrig helt forstået det. Er det ligestilling? Og i så fald, hvorledes adskiller det sig så fra ligestilling mellem race, religion og alder? Hører børn stadig i det 21 århundrede under kvindesager? Er ligeløn ikke ligeledes mandens sag? Jeg er vokset op med at min mors og fars løn begge blev brugt til familiens opretholdelse. Er det så ikke ligeledes mandens og børnenes sag, at hans kone får den løn hun her gjort sig fortjent til? Kvinders hjerter skal i fokus, men på den anden side er der langt større fokus på brystkræft end på prostatakræft. TV3 afholder ikke et årligt klunkegalla, Pandora støtter ikke kronjuvelerne. Unge piger får tilbudt HPV vaccine, det gør drengene ikke selvom de kan være en smittekilde.

Jeg brokker mig over, at der ikke er ligestilling inden for mit handicap. Mange piger bliver aldrig diagnosticerede fordi de lider i stilhed. Jeg brokker mig til alle der står stille længe nok til at lytte, men jeg er godt klar over, at det ikke er jordens største kvindesag.

Jeg ved ikke om der er nogen der bliver pisset af, af dette indlæg, mest sandsynligt er det, at der slet ikke er nok læsere til at der er nogen der gider, og det skal jeg være taknemmelig for. Jeg tror ikke at jeg ville klare det særlig godt at blive lagt for had.

3 kommentarer:

Elana sagde ...

Jeg synes du har ret i det burde være en sag for alle at man fik lige løn, kvinde som mand, jeg er også selv vokset op i et hjem hvor pengene blev samlet og så brugt på alle, hvad end min far tjente mere end min mor eller hvad...

Omkring kræft så tror jeg det er det evige spørgsmål som man kan kører længere og længere.. Jeg vil give dig ret i det er totalt underligt man ikke også vaccinere drenge, lad os håbe det kommer til at ske..

Men ja de sætter fokus på brystkræft, og ja man kunne måske bare nøjes med at sætte fokus på kræft og ikke KUN brystkræft, men jeg er helt sikker på tv3 bliver betalt for at holde det show og have fokus på den slags kræft..

Ligesom dr og tv2 en gang om året går sammen om indsamling til ET land, hvorfor ikke flere lande? Hvorfor ikke til de fattigste og mest udsatte i danmark??

Jeg tror man kan gøre sig selv skør hvis man bliver ved med at tænke på det...

Men må bare acceptere at sådan er det..

Linda sagde ...

Jeg har ikke noget problem med, at man samler ind til brystkræft (at jeg så ikke gad se showet, det er så en anden ting). Jeg vil med glæde give penge, det er ikke det. Jeg synes bare at det er lidt tragisk, at nogle sygdomme er mere sexede end andre. Som Sharon Ozbourn foreslog, så ville jeg med glæde gå med et brunt bånd for at støtte tyktarmskræft, men det er bare ikke sexet

Maaneskin sagde ...

<3 frygt ej fjender, for jeg står dig bi for altid. Så sikkert som det eneste man ellers ved med garanti... At man skal dø! Men ik endnu, for vi skal køre Roskilde i sænk og købe 72 pakkegaver og på den hyggeligste restaurant m salatbuffet og kærlig (nonlesbisk) stemning :D Vi ses SNART <3 <3 <3 kør lille tog, kør for fa'en...