onsdag den 30. november 2011

Børn og Himmelen

I går talte jeg med min venindes datter på 5 om Himmelen og 'nede under jorden'. Vi talte om hvordan gode mennesker kommer i Himmelen og hvordan slemme mennesker får en chance for at sige undsyld og så omme i Himmelen alligevel fordi Gud er så god.

Men er der nogen der er så slemme, at de ikke kan sige undskyld, og er der nogen der er så hårde, at de kan stå foran Gud og stadig ikke ønske at sige undskyld? Jeg ved ikke hvaf svaret er. Jeg føler, at det er en ting, som jeg burde vide, at det er pinligt at jeg ikke gør.

For det meste betragter jeg mig selv som et godt menneske der hverken fysisk eller psykisk kapacitet til at være virkelig ond, så jeg har ikke haft årsag til at interessere mig for det.

Selv hvis jeg havde kendt svaret, havde jeg ikke vidst hvad jeg skulle svare. Hun er jo ikke min datter, det er ikke mig der bestemmer hvad hun skal have at vide, og da hun så op på mig med kæmpe store blå øjne, så nænnede jeg ikke at sige, at onde onde mennesker også kommer i Himmelen, for jeg ville ikke skræmme hende.

1 kommentar:

Elana sagde ...

Jeg synes faktisk det er et godt svar du har givet hende...

Børn tror jo på himlen og helved, i hvert fald indtil de er gamle nok til selv at tage stilling til religion og jeg synes det er godt sagt at de slemme for en sidste chance for at sige undskyld, jeg synes det er med til at vedholde den uskyldige verden som jeg synes man skal opleve som barn :)

Og er Sikker på S havde sagt fra hvis du ikke måtte snakke med L om det :)