lørdag den 29. juni 2013

Om en sommerforkølelse

Jeg er blevet syg, kun lige nok til, at det er sådan lidt småirriterende, men også nok til, at jeg er bange for, at det kan udvikle sig til noget mere. Jeg er ikke syg nok til, at jeg vil gå i seng og have ond af mig selv, men nok til, at jeg bliver irriteret på folk omkring mig, så jeg holder mig mest for mig selv, så jeg sidder i min lejlighed og åbner og lukker vinduerne i ét væk, fordi min varmeregulering er sat ud af funktion.

Det startede for et par dage siden med ømme muskler, jeg bliver ellers ikke rigtig øm efter træning, og jeg havde jo 'bare' svømmet. Efter træning i går, hvor jeg havde været udsat for træk, begyndte jeg at nyse, og jeg nøs, og nøs, og nøs, og så begyndte min næse at løbe.

Jeg sad og prøvede at læse mine daglige 80 sider i min vikingebog, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig, men om det var forkølelsens skyld, det ved jeg ikke lige helt. Nok var jeg bare helt almindeligt ufokuseret. Pædagogerne mener, at jeg er helt vildt selvdiciplineret, men jeg er ikke spor mere fantastisk end alle mulige andre mennesker, eller i dette tilfælde ufantastisk. Jeg fik kun læst 40 sider, men det tog mig så også næsten 3 timer, men jeg måtte så også slå både friserne, carolingerne og marovingerne op wikipedia fordi jeg var helt blank på europæisk præmiddelalderhistorie.

Senere havde jeg en samtale med min kontaktpædagog, men jeg var fjern og afvisende og viste mig bestemt ikke fra min bedste side. Jeg skammede mig egentlig lidt over min opførelse, men jeg havde det simpelthen bare så varmt, og jeg kunne ikke koncentrere mig om hvad hun sagde.

I dag har jeg det vist nok lidt bedre, men det kan være meget svært at afgøre på denne tid af dagen.

Ingen kommentarer: