fredag den 6. september 2013

Ikke mere

Jeg burde være taget hjemmefra for en time siden, men jeg valgte at sove længe og tage dagen fri. I begyndelsen af ugen var jeg så kæphøj, selvfølgelig ville jeg da kunne klare det hele? Hvor svært kan det være? Jeg er jo super sej for tiden, så selvfølgelig kan jeg. De andre har 3-4 fag, og jeg har kun dette ene. Alt er gået så godt på det seneste, at det er sværere at anerkende sine begrænsninger, for selvfølgelig kan jeg, men jeg kan ikke, og det måtte jeg indse, da jeg kom hjem fra uni i går og græd, for jeg havde ikke indset det, da jeg måtte gå tidligt i onsdags, hvilket jeg burde have, men jeg var så forblændet af alt det nye og spændende.

Det har virkelig været spændende, at så alle de kendte ansigter igen, og at blive introduceret til et nyt sprog, men spændende kræver energi, men det kræver også tilvænning, og bare i sidste uge tilbragte jeg mine dage i lænestolen, og det er kontrasten der tager pusten fra mig.

Hvordan jeg arrangere mine dage har jeg endnu ikke fundet ud af, jeg starter lige umiddelbart med at tage en dag fri, og jeg mener helt fri, jeg vil ikke engang kigge på latin i dag. Jeg må se om jeg kan holde det, men jeg vil tage på biblioteket, finde en skønlitterær bog, ligge i min seng og bare læse, og så vil jeg lave pandekager til frokost.

Jeg har godt nok en masse latin jeg skal have lavet, men det kan jeg vel lave på søndag. Jeg kiggede på det i går og jeg var ved at gå i panik. Der er så meget der skal læres udenad, og jeg er ikke god til at lære udenad.
Sum, es, est, sumus, estis, sunt
Amo, amas, amat, amamus, amatis, amant.
Rosa, rosam, rosae, rosae, rosa, rosae, rosas, rosarum, rosis, rosis.
Og det var bare den første portion som jeg lærte til i går.

Ingen kommentarer: