mandag den 2. september 2013

Skolestart

Det er skolestart, og jeg er kommet for sent op. Jeg stod op kl 5, men jeg kan mærke at jeg burde være stået op kl 4, for det hele er sådan lidt forjaget, men sådan skal det vel være en dag som i dag, der ville være noget helt galt, hvis jeg kunne læne mig tilbage med en kop kaffe og med et lyst og åbent sind tage imod dagen, det ville som at skulle til eksamen uden at være nervøs.

Jeg valgte at skære halvdelen af mit træningsprogram her til morgen, både fordi jeg ikke ved hvor meget energi dagen kommer til at kræve, og for at have tid til at skrive dette, men også en lille bitte smule fordi jeg er både fed og doven. Ellers ville jeg ikke have tid til at skrive, for jeg skal både i bad og ud og handle før jeg skal med toget.

Jeg har dog min kaffe, men den er stadig for varm, og jeg brænder fingrene hver gang jeg prøver at tage om kruset. Det er et møgkrus, men mit yndlingskrus er gået en lille smule i stykker. Det burde kunne repareres, men jeg har ikke forstand på den slags, det er den slags mødre er gode til.

Jeg skal også vælge en bog til togturen. Den jeg fik med posten i lørdags, "Kunsten at være kvinde" af Caitin Moran er jeg for længst færdig med, men jeg må først anmelde den den 13. september (glæd jer), og den biografi jeg har lånt af min elskede farmor om prins Henrik er lidt for stor til håndtasken, og da jeg endnu ikke har nogen skolebøger, gider jeg ikke tage en rygsæk med. Nu har jeg læst to feministiske bøger i træk, så jeg overvejer enten chick-lit eller noget med krig og menneskeligt forfald for at få lidt modvægt.

Ingen kommentarer: