lørdag den 9. juni 2012

Hvad sker der med min krop?

Sidste fredag tog jeg 4 kg på, så tabte jeg 2, og nu har jeg så taget 3 på. Jeg har altså taget 5 kg på på en uge, er det ikke lige voldsomt nok? Det skræmmer mig i hvert fald, for jeg kan ikke helt finde ud af, hvor de kg kommer fra, så meget spiser jeg da heller ikke, og jeg har ikke ændret noget nævneværdigt ved min træning.

Eller jo, lidt har jeg ændret ved min træning, for hele ugen har det været ekstra svært for mig at nå de planlagte km. Mandag måtte jeg give op halvvejs og tage den anden halvdel tirsdag. Onsdag måtte jeg løbe de 7 km over tre intervaller i stedet for de sædvanlige to. Og i går gik det helt galt.

Jeg træner bakketræning om fredagen, og jeg gjorde det ikke overdrevet hårdt, men alligevel måtte jeg kæmpe en brav kamp med mig selv. Jeg endte med at stoppe efter 5 km, fordi de mavekramper, jeg havde haft hele tiden, blev for voldsomme. Det var ikke fordi det gjorde virkelig ondt, jeg var bare bange for, at jeg skulle på toilettet, og hvad nu hvis jeg ikke kunne nå derud i tide? Det var dog ikke det der var problemet, men jeg havde ondt i maven og var oppustet hele dagen.

Det var dog ikke det eneste problem jeg havde med mit løb i går. Jeg træner forholdsvis hårdt, min kondition taget i betragtning, så jeg sveder en del, men i går slog alle rekorder, og sveden bare haglede af mig, så min løbetrøje var fuldstændig gennemvædet, også på steder hvor jeg ikke rigtigt er vant til at svede, som for eksempel på halsen.

Men jeg ikke bare svedte, sveden lugtede også decideret grimt. Jeg lagde ikke rigtigt mærke til det mens jeg løb, eller da jeg, stadig med løbetøjet på, sad og dampede af og drak æblejuice samme med en af pædagogerne, men da jeg havde hængt tøjet til tørre, og været ude lidt og kom tilbage, ja så lugtede der helt forfærdeligt af ræv.

Jeg hader min krop, jeg kan slet ikke forholde mig til hvad den gør imod mig, og hvad jeg gør imod den. Jeg hader den, hader den, hader den.

Ingen kommentarer: