fredag den 9. august 2013

En kop kaffe

Jeg sidder her med en kop kaffe i de stille morgentimer, og selvom musikken kører, så nyder jeg alligevel den ro der er på denne tid af dagen. Om lidt pakker jeg mine ting og tager over og træne, og så begynder min dag for alvor, men lige nu sidder jeg bare og drikker en helt almindelig rolig kop kaffe.

Jeg drikker kaffe med meget mælk og kunstige sødestoffer, for jeg har ikke helt vænnet mig til det i forhold til min elskede pepsi max, som jeg prøver at trappe ud af, men det er ikke det jeg tænker på lige nu. Lige nu tænker jeg ikke rigtigt på så meget. Jeg griner lidt af nogle sjove billeder på facebook og tager en slurk af min kaffe der begynder at blive kold, så jeg hælder den ud for om lidt skal jeg hen og træne, men ikke endnu. Lige nu er det stadig en fredelig fredag morgen.

Jeg købte roser i pink og lyserød i lørdags, og de står stadig fint. Hvad er forskellen egentlig på pink og lyserød? Jeg tror at pink er mørkere og mere krads end lyserød, men jeg er faktisk ikke helt sikker.

Det er nu andre mennesker står op, men jeg har været oppe i flere timer. I en periode af mit liv hvor jeg havde det meget svært, i en periode uden medicin, vågnede jeg også meget tidligt, men angsten var så slem, at jeg ikke kunne sidde stille og roligt og nyde noget som helst. Jeg tog musik i ørerne, og så gik jeg. Jeg gik i timevis uden mål, jeg gik bare. Det var en beroligende følelse at se hvordan der langsomt begyndte at komme lys i folks hjem. En gang for jeg vild i et industrikvarter kl 4-5 om morgenen, men det tog jeg nu ret roligt, det var i hvert fald ikke værre end alt det andet der foregik i mit liv på det tidspunkt, og jeg fandt da også hjem til sidst.

Så lige nu sidder jeg bare og nyder en rolig morgen, og jeg er taknemmelig for, at jeg er kommet så vidt med min udvikling.


Ingen kommentarer: