onsdag den 14. august 2013

Internationalt flair

Det er vist ingen hemmelighed at denne ferie suger al livskraft ud af mig, eller jeg keder mig i hvert fald, så for nogle uger siden fandt jeg DENNE side. Den er bestemt ikke nettets 8. vidunder, men det er da en måde at få tiden til at gå. I al sin simpelhed går det ud på at oprette kontakt mellem folk på tværs af landegrænser, kulturer, køn og alder, og det er da en lille smule mere ærværdigt end at sidde på sin flade røv og se tv. Det giver også nogle lidt sjove oplevelser, som da jeg blev anklaget for at være en afrikansk scammer.

I går brugte jeg det meste af dagen på siden og skrev og modtog over 200 beskeder (altså over 100 beskeder hver vej).
Jeg diskuterede:
- religion med en pakistaner og en islænding.
- havenissers stofmisbrug med en dansker.
- paraplyhatte og mumitrolde med en svensker bosat i Norge.
- Facebook med en tuneser og en israeler*.
- og jeg fik tilbud om sex fra en tysker.
Så min dag havde generelt et temmelig internationalt flair, så da jeg kom til om aftenen var jeg helt smadret og det eneste jeg lige kunne forholde mig til var at ligge på sofaen og læse en 80'er roman om menneskeligt forfald. I fald i er interesserede i hvilken, så er det "Bright Lights, Big City" af Jay McInerney.

Én ting lærte jeg dog om mig selv i løbet af dagen, og det er, at mit engelske ikke er så imponerende igen. Det lærte jeg til dels også på sommeruniversitetet, hvor jeg hakkede mig igennem samtalen, men nu ved jeg, at jeg heller ikke kan stave, men det er da lykkedes mig at gøre mig sådan nogenlunde forståelig.

Umiddelbart tror jeg ikke, at det er et sted hvor jeg kommer til at knytte nære venskaber, men det er nu ganske hyggeligt, eller måske det ligefrem er derfor det er så hyggeligt. Jeg kan godt lide den anonymitet man har på siden, for jeg er i virkeligheden en meget genert pige.

*Okay denne her er lidt snyd, jeg diskuterede med dem over, at jeg ikke ville give dem min facebook.

Ingen kommentarer: