mandag den 19. august 2013

Tilbage på bogbloggen

Ud over denne blog har jeg også en bogblog som jeg har forsømt meget gennem det sidste semester. Grunden er, at fjernsynet har fyldt for meget, så når jeg sad i toget ville jeg hellere sidde og dagdrømme, end jeg ville læse bøger, men nu er jeg tilbage.

Jeg overvejede faktisk længe, om jeg bare skulle sige, at det var slut, at jeg fremover vil koncentrere mig mere om mine studier, men jeg kunne simpelthen ikke lade være. Jeg elsker mine studier med alt hvad det indebærer, selv lektier, men jeg elsker mine bøger mere. Jeg føler verden gennem bøgerne, det er der jeg lærer om de følelser der kan være så svære at forklare. Jeg kan sagtens skrive om de ting her, men jeg synes at de fortjener mere, så derfor fortsætter jeg bloggen, om end det nok ikke bliver så hyppigt som i bloggens storhedstid, hvor jeg sagtens kunne anmelde 2-3 bøger om ugen.

Fremover vil jeg være tilfreds med 2-3 bøger om måneden, for om 14 dage begynder jeg på latin, og jeg forventer at det bliver svært, og svært betyder tidskrævende, for jeg har i virkeligheden meget svært ved at lære sprog, så der skal arbejdes hårdt for at kunne følge med, men hvad jeg mangler i kvantitet må jeg gøre op med i kvalitet. Jeg har endnu ikke besluttet hvilke bøger jeg vil læse, men jeg lover at der vil være plads til et bredt udvalg både gode og fantastisk forfærdelige.

Jeg har ikke noget særligt system i de bøger jeg læser. Jeg prøver at spænde vidt i mine valg, men mest kommer det til at handle om tilfældigheder. Den sidste bog jeg læste, Bright Lights, Big City, valgte jeg, fordi der var et afsnit i tv serien CSI New York der handlede om denne bog. Jeg tænkte at jeg var fan af serien, så ville jeg også være fan af bogen, hvilket er en logisk slutning der ville få en filosof til at krumme tæer, men heldigvis kender jeg ikke sådan nogen, selvom det kunne være fedt, men det er ikke det det her skal handle om. Mere ofte end handler mine valg om et sjovt forfatternavn, en fed titel eller en flot forside, for så overfladisk er jeg nemlig. Sandheden er, at der er så mange bøger og så mange forskellige meninger, at det er næsten umuligt at gøre et kvalificeret valg.

Jeg har læst mange mange bøger i mit liv, men jeg kan stadig godt føle mig som en tosse i en vinhandel når jeg går på biblioteket. Jeg tager en bog bog ned fra hylden og læser bagpå, tør med en bouquet af banan, og hvad det så mener har jeg ingen anelse om. Jeg låner fem bøger og læser måske en eller to.

1 kommentar:

Krokodullen sagde ...

Jaa, jeg elsker bøger! :-)