søndag den 4. august 2013

En uforbeholden tak

Jeg postede nogle billeder i mit indlæg i går, og det har jeg fået en del positiv respons på, og det er jeg virkelig, virkelig glad for. Normalt er det rigtig svært for mig at modtage ros, ikke fordi jeg ikke kan lide ros, jeg kan mægtig godt lide ros, men fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal reagere, så jeg plejer altid at komme med et "tak, men... (et eller andet negativt)".  Min psykolog siger, at jeg skal øve mig i at komme med en uforbeholden tak, så her kommer det, TAK!!

Jeg har her så opdaget, at jeg er meget bedre til at modtage ros på skrift. Det har sikkert noget at gøre med, at jeg kan føle mig lidt anonym bag skærmen, at jeg ikke skal være bange for, at folk reagerer negativt på min reaktion. Det sidste er noget jeg tit er bange for, i mange forskellige situationer. Jeg har ikke altid været god til at reagere 'passende' på situationer, det er ikke noget der kommer naturligt til mig, så jeg spiller sikkert og vil hellere underreagere end overreagere, men når man hele tiden underreagerer tror mange bare, at jeg ikke bryder mig om ros, hvilket er ærgerligt, for jeg er i virkeligheden lige så selvfed som alle mulige andre.

Den selvglade og den selvudslettende del af mig kæmper også lidt en kamp inden i mig når jeg får ros. Jeg ved, at jeg er dygtig til at tegne, men noget inden i mig vil altid synes, at jeg ikke er god nok til al den ros. Jeg ved, at det er en gave fra Gud, at jeg har fået de evner, og jeg ved, at jeg også har arbejdet selv for at udvikle mine talenter, og for at gøre nytte af dem, men jeg ved også at der er mange der er langt bedre end mig. Det er ikke fordi jeg er tøsefornærmet over at der findes folk med større talenter og mere ihærdighed end mig, jeg nyder bare at se deres billeder. Det der går mig på er, at jeg ikke ved hvor på skalaen fra fuldkommen talentløs til mega sej jeg skal placere mig selv. Jeg vil ikke placere mig selv for højt af skræk for at blive til grin. Jeg er ALTID bange for at blive til grin.

Men jeg blev også glad af andre årsager. Jeg har generelt ikke meget kontakt med mine læsere, så det var virkelig rart at få respons. Hver morgen går jeg spændt ind og ser på statistikken, og det gør mig glad, at jeg kan producere noget som folk gider at følge med i, og jeg værdsætter jer meget højt, og I gør mit liv lidt mindre kedeligt, for en sjov hændelse er først rigtig sjov når man har delt den med nogen der gider lytte/læse. Så endnu engang, MANGE TAK!!

2 kommentarer:

Krokodullen sagde ...

Selv tak! Fordi du netop deler dine oplevelser. Jeg nyder at læse med :-)

-og du kan tro, jeg blev glad for din nye kommentar :-)

Linda sagde ...

:)