mandag den 30. juli 2012

EKSTREMT talentfuld :-(

Den ene af mine opgaver til mit forfatterkursus finder jeg noget så svær, og det går mig rigtig meget på. Tiden går, jeg skal aflevere i morgen og jeg mangler rigtig meget, faktisk mangler jeg tre sider plus gennemretning. Jeg river mig i håret og ærgrer mig, for hvorfor var jeg ikke bare lidt mere flittig i sidste uge i stedet for at føjte rundt med mine venner? Men jeg oplevede jo så meget, og det var vel det værd, det håber jeg i hvert fald. Jeg ærgrer mig, for de ting jeg har skrevet er ikke så gode som de kunne være, og dem jeg kommer til at skrive bliver sikkert endnu værre, og det nu hvor min lærer lige har sagt, at jeg er 'EKSTREMT talentfuld', og det er rart at høre, men det forpligter også til at levere. Hvis det så var forrige gang hun havde sagt det, så kunne jeg slappe lidt mere af og sige 'ved du hvad, denne opgave er noget lort, for jeg kunne ikke finde ud af den og derfor tjattede jeg bare noget ned på papiret i sidste øjeblik', men det var ikke forrige gang det var sidste gang, og nu forventer jeg af mig selv, at jeg leverer et stykke arbejde der kan leve op til det talent.

Sidste gang blev jeg helt forpustet over alle de rettelser der var, så jeg skrev til min lærer og spurgte, om hun var begyndt at bedømme mig hårdere eller om jeg havde slækket på kvaliteten efter min ferie. Så var det at hun skrev det, at jeg var ENORMT talentfuld, men at det også betød at hun bedømmer mig hårdere end hun ellers ville have gjort. Jeg blev rigtig glad, selvfølgelig gør jeg det, for jeg elsker at få ros selvom jeg altid bliver lidt forlegen, men det forpligter at have talent, for man skal ikke sætte sit lys under en skæppe. Jeg ved ikke om det citat handler om tro eller om talenter, men begge dele virker, og begge dele kommer fra Gud, så det kan vel være hips om haps.

Nu skal jeg lige i bad efter min løbetur, og så skal jeg give mig i kast med opgaverne, og jeg frygter dem, men jeg glæder mig også, for ligesom i gymnasiet, så arbejder jeg nogle gange bedst under pres, så måske det alligevel ikke bliver helt så dårligt som jeg frygter.

Ingen kommentarer: