lørdag den 26. januar 2013

Om hende den sårbare

Min familie elsker mig meget højt, og de vil gerne hvad der er aller bedst for mig, men nogle gange kan det være lidt svært at afgøre hvad der er bedst for mig, især når vi ses så relativt sjældent som vi gør. Pludselig en dag, øjensynligt ud af den blå luft, fik jeg en kæreste, og jeg blev straks konfronteret med præventionsspørgsmålet, men det gjorde min familie også, og de begyndte at bekymre sig.

Min familie har fulgt mig tæt gennem de onde år. De har set mig når jeg var mest nede og mest sårbar. De har set mig forsøge selvmord og set mig opgive, og de har været virkelig bange. Gennem det seneste år har jeg fået det meget meget bedre, men det kan godt være svært at tro på, selv for mig der lever mit liv hver dag, men endnu mere for min familie som ser mig mindre end en gang om måneden, så det vil tage tid for dem at slappe af og lade mig tage chancer. Hvis jeg var dem, ville jeg ønske at pakke mig ind i vat og placere mig et sted, hvor jeg ikke kan gøre skade på mig selv, men sådan kan man ikke leve sit liv. Jeg har ligesom alle andre behov for at have mennesker i mit liv. Jeg har selvfølgelig pædagogerne, men ligegyldigt hvor dygtige de er, og ligegyldigt hvor meget jeg holder af dem, så er det bare ikke nok. Det bør heller ikke være nok, for selvom jeg er syg og handicappet, så er jeg også mere end det.

At få en kæreste er en stor satsning, men det er en satsning jeg er villig til at tage fordi jeg holder af ham, og jeg gerne vil lære ham bedre at kende så jeg vil holde endnu mere af ham. Vi har det rigtig godt sammen, og ja, jeg ved godt, at et forhold kan ende med et brud, og så bliver jeg sikkert rigtig ked af det, men det må jeg tage senere hvis den tid kommer, for måske vil et brud knuse mig, og måske vil jeg bare have almindelige kærestesorger, men lige nu vil jeg bare have lov til at være ung og forelsket, svævende på en lille lyserød sky.

Jeg er taget hjem til min far, for at familien kan se, at jeg ikke går i stykker af at prøve noget nyt, og de skal nok hurtigt vænne sig til tanken.

1 kommentar:

Sojourner sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.