torsdag den 23. august 2012

Om ondt i benene og vand i håret

Jeg tog hjem til in far for at komme væk fra mine tvangsprægede vaner, og jeg har gjort et stort nummer ud af, at opleve en masse så fjernt fra min normale hverdags agtige ting som muligt, og det er en god tur, det er det bestemt, men jeg er ikke kommet væk fra det tvangsprægede. I mandags fik jeg ondt i benet efter min intervaltræning, så jeg VED, at jeg burde tage den med ro, men jeg har lige fået menstruation, så jeg er oppustet og har taget et par kg på, og jeg hader det og har ikke nogen at snakke med om det, så det jeg gør er, at jeg løber, og jeg løber hver dag, selvom jeg ved, at jeg ikke må.

Jeg ved ikke om det gør mere eller mindre ondt i mit ben, efter så mange år som selvskader har jeg fået et ret flydende forhold til smerte. Jeg er bange for at det går hen og udvikler sig til en decideret skade, men jeg kan ikke lade være med at løbe, for jeg har jo taget på. Samtidig er jeg bange for hvad min pædagog/løbetræner vil sige til det, hun fortæller mig hele tiden hvad jeg må og ikke må, hvad jeg skal og ikke skal, og det er fornuftigt det hun siger, hun følger bare ikke selv sine egne regler, og jeg har svært ved at se hvornår det er okay at bryde reglerne.

Jeg har lige været ude på en tur og jeg kan godt mærke, at jeg har brudt reglerne lidt for eget. Jeg har ondt i benet, og derfor kompenserer jeg, så nu har jeg også fået ondt i hoften. Det var faktisk slet ikke sjovt at komme igennem i dags løbetur, jeg havde ondt, og så begyndte det oven i købet at regnet sådan en tung kold regn, en det var lige meget, for jeg var NØDT til at løbe, så jeg kunne få forbrændt nogle kalorier.

Ingen kommentarer: