torsdag den 17. maj 2012

Om at nå en deadline

Det er mit store ønske at komme til at starte på universitetet igen her efter sommerferien, bare på et enkelt fag, hebraisk, som jeg har haft, jeg var bare for syg til at tage eksamen.

Men det er længe siden jeg stoppede på universitetet, snart 5 år, og i den tid har jeg ikke haft mange forpligtigelser, andet end at holde mig selv i live, ikke at det ikke var hårdt arbejde, det er bare noget helt andet end at lave lektier, have afleveringer, og det at andre også kan være afhængige af ens arbejdsindsats, jeg har i forbløffende grad fået lov til at være min egen herre.

Nu er jeg så kommet i træningslejr. Jeg skal anmelde Umberto Ecos nye roman "Kirkegården i Prag" for Kultur for unge. Normalt når jeg anmelder bruger jeg en halv til en hel time på en anmeldelse, hvor jeg skriver hvad det passer mig, og jeg følger ikke nogen bestemt form. Nogle anmeldelser bliver gode, andre bliver knap så gode, men det gør ikke så meget, det er jo trods alt bare min egen bogblog jeg skriver for, men på kultur for unge er det anderledes. Der er nogle forskellige ting der SKAL med, ting jeg ikke normalt interesserer mig for, og så skal den igennem en kvalitetskontrol.

Jeg troede at jeg kom i gang i god tid, men lige nu kan jeg godt mærke, at jeg får sved på panden, for deadline er i nat kl 12, men jeg ved jo selv hvor dårligt jeg fungerer her senere på dagen, så alt skal ordnes her til morgen.

Jeg sendte første udkast til redaktøren i går, og her til morgen sad jeg så og læste hans kommentarer. Der er da ting der skal ændres og ting der kan gøres bedre, men generelt ser det ud til, at jeg har lavet et ganske fornuftigt stykke arbejde, og det er meget svært at forstå, for jeg husker jo hvordan jeg vred og vendte mig foran skærmen, hvordan jeg nærmest skulle tvinge hvert ord ud, og hvordan kan det munde ud i noget fornuftigt?

Jeg kommer til at arbejde på den anmeldelse det meste af morgenen, og hvis jeg er uheldig, også i eftermiddag, og på et tidspunkt skal jeg også have skrevet en anmeldelse til min egen blog, og inden jeg får set mig om ender jeg med at hade den bog.

1 kommentar:

Smileyen sagde ...

Hej

Jeg vil - ligesom dig - rigtig gerne på universitetet. Jeg er p.t. ved at tage en HF, som jeg er færdig med næste sommer (2013) og håber meget på at mit karaktergennemsnit er godt nok til at jeg kan komme ind på medicinstudiet. Vil bare sige at jeg godt forstår at du gerne vil på uni.

Held og lykke.

Mvh
Anne

p.s. jeg har diagnosen Infantil Autisme samt OCD. Du er velkommen til at følge min blog, hvis det kunne have interesse.