lørdag den 26. maj 2012

Om at spilde lægens tid

Eftersom jeg har haft det så skidt hele ugen, blev det besluttet, at jeg skulle et smut til lægen, for hvad nu hvis det skyldtes, at jeg havde mistet for meget blod i mandags? Jeg var lidt tilbageholdende med at sige okay, for hvad nu hvis der ikke var noget, det ville være helt ualmindeligt pinligt, tænk nu, hvis man spildte hele 10 minutter af lægens tid (sagt lidt i sarkasme, og lidt i alvor). Men til sidst sagde jeg ja, for jeg havde det så skidt, at jeg ikke kunne komme ud og løbe.

Jeg troppede op med min kontaktpædagog, og det var jeg glad for, for jeg kom ind til en læge som jeg ikke kendte, og som ikke kendte mig og min historie. Lidt ærgerligt, for ham den anden er en lille smule nyttet, og ham her er bare midaldrende og helt almindelig.

Min blodprocent var i den lave ende, dog inden for normalområdet så der var ingenting at komme efter der. Det eneste der er galt med mig er, at mit blodtryk er lidt lavt, men som lægen sagde, så er det helt normalt.

Hvad der dernæst skete, har min kontaktperson og jeg to helt forskellige meninger om hvad skete.

Jeg hørte at et utal af unge kvinder 'lider' af problemet, og selvom det i perioder er invaliderende for dem, så gider man ikke gøre noget ved 'problemet' og kalder det derfor en tilstand og ikke en sygdom, og han syntes åbenbart, at jeg så enormt doven ud, så hvis jeg bare tog mig sammen og kom ud og dyrkede noget sport og kom i form, så ville det hele løse sig selv. Fed, fed, fed!

Jeg var selv sagt meget ked af det da jeg kom ud derfra, og jeg var ked af, at vi overhovedet var kommet, og jeg havde enormt meget lyst til at være selvskadende, så jeg turde dårligt nok at forlade min kontaktpædagogs side.

Hun havde heldigvis hørt lidt bedre efter og med mere objektive briller (underligt at sige når det drejer sig om at høre noget, men pyt med det). Hun syntes han sagde, at jeg ikke skulle være bange, det sker for mange høje, SLANKE unge piger.

Jeg kan bedst lide hendes tolkning, men min er lettere at tro på for mig, da jeg har en meget selektiv hørelse.

Ingen kommentarer: