mandag den 28. maj 2012

Om forvirrede tanker

Jeg kan slet ikke samle tankerne i dag, en masse mere eller mindre ligegyldige emner snurrer rundt i min hjerne og skaber kaos, og mit hoved føles så forfærdeligt tungt.

Jeg burde tage over og løbe, men jeg er træt og jeg har fire vabler på mine fødder, hvoraf den ene er en smule betændt, men er det bare en dårlig undskyldning for ikke at tage af sted? jeg var jo heller ikke af sted i fredags, så jeg burde virkelig...

Jeg læser 'Løb dig slank' af Birgitte Nymann, og magen til guide til en spiseforstyrrelse skal man lede længe efter. Den handler om hvordan man kan snyde kroppen til hele tiden at forbrænde flere kalorier, og det giver mig enormt dårlig samvittighed, også selvom det er lykkedes mig at tabe mig, ikke enormt meget, men lidt har også ret.

Jeg læser også en anden bog om naturvidenskabens filosofiske historie. Den anden dag gik jeg helt kold på side 118 ud af 450, og jeg tænkte, at hvis den allerede da begyndte at blive for svær for mig, så var jeg endnu dummere end jeg troede. Da jeg vågnede i går gik det så op vor mig, at det afsnittet omhandlede i virkeligheden ikke var så svært, det var jo bare grafer. Varmen stiger mig virkelig til hovedet, så nu har jeg bestilt et par naturvidenskabelige leksika på saxo.com.

Saxo er blevet min nye bedste ven. Internet handel har aldrig rigtig før sagt mig noget, jeg kan ikke forholde mig ordentligt til vare, som jeg ikke kan have mellem hænderne, og det er også det der gør det hele så farligt, for selvom jeg nu har bestilt fem bøger, og over flere gange fordi jeg er en klovn der ikke kan strukturere mine indkøb ordentligt, så har jeg ikke nogen fornemmelse af at have brugt nogen penge overhovedet, heller ikke selvom jeg vel må have brugt 800 kr plus minus. Det er et skråplan, siger jeg jer, et skråplan.

Hvem narrer jeg med alle mine bøger og hang til DR2 (der var et yderst interessant program om hovedjægere i går)? Jeg kalder mig selv intelligent, og det er jeg måske også, men det ændrer ikke ved det faktum, at jeg har lige så stor hang til sladder (brugte hele dagen i går på at læse Bitterfissen Bethany) og intriger (så dance moms på kanal 4).

Jeg tror jeg trænger til en pause fra mig selv, så måske det ville være sundt, ikke kun for min krop, men også for mit sind, hvis jeg tog over og løbe, måske ikke alle 7 km, men bare hvor meeget mine fødder lige synes at de kan holde til.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

det med internet handel er meget almindeligt : )
der er rigtig mange der får ørerne i klemme ved at købe over internettet fordi man ikke tænker over hvor mange penge man reelt bruger.
Så det skal du ikke være ekstra ked af :)
jeg har også selv brugt alt for mange penge over nettet i denne måned. (og måneden før, og måneden før igen..)