onsdag den 7. marts 2012

F***ing fed

Det er blevet bemærket, at jeg i går betegnede mig selv som f***ing fed, og det på trods af et BMI (Body Mass Index) på 'kun' 20.5 (25 er overvægtig, 30 er fed), så det er helt forkert af mig at sige sådan om mig selv.

Jeg burde ikke sige det, for hvad nu hvis det støder de mennesker der vejer betydeligt meget mere.
Jeg burde ikke sige det, for det er jo en usandhed, og Biblen siger "Du må ikke lyve".
Jeg burde ikke sige det, for der forstærker følelsen hos mig selv om, at det er rigtigt.
Jeg burde ikke sige det, for jeg har aspergers, og vi er kendt for at sige tingene ligeud som de er, og det er ikke sådan det er, jeg er jo ikke fed.

Og alligevel er det det jeg siger, og jeg har ikke i sinde at trække det i mig igen, for det er sådan det er, måske ikke på ydersiden, men inde i min hjerne føler jeg mig fed, og det ville være at lyve over for mine egne følelser, hvis jeg ikke betegner mig selv som sådan.

Når jeg ser mig i spejlet kan jeg se mine knogler, ikke så mange og så tydeligt som jeg ville ønske, men flere end man kan se på en gennemsnits dansker, men jeg ser også fedt. Mine øjne søger et enkelt punkt, det være en overarm, et lår eller maven, og jo mere jeg ser og kniber og slår, jo større ser det ud, og jeg får kvalme over mig selv.

Hvordan skal jeg kunne sige sandheden, når jeg lyver for mig selv? Men jeg siger jo sandheden ud fra min virkelighed, ligegyldigt om det bygger på en løgn eller ej. Og hvad er sandhed og løgn når spørgsmålet om 'fed' er et definitionsspørgsmål?

Jeg ved godt, at jeg ikke er fed i forhold til en på 120 kg, men jeg sammenligner ikke mig selv med en på 120 kg. Jeg har sat mig for at tugte min krop, så mit ideal er et sygt ideal, mit ideal er et sygeligt tyndt ideal, og i forhold til det er jeg fed.

Jeg ved ikke om jeg virkelig fornærmer nogen ved at kalde mig selv fed, og hvis de virkelig gør, så kan man altid finde nogen der er federe end dem der ikke synes de skulle klage og så videre. Men jeg er ikke ude på at provokere nogen, jeg prøver bare at vise hvor syg jeg egentlig er.

Ingen kommentarer: